Nuffnang

Facebook

Ceritera Cinta......



Dahulunya kita bkawan….. betahun2 kita jadi pasangan yg paling best…. Kau & aku sama padan…. Semua org puji kita….. klu bo tahun2 kita d nobatkan pasangan yg paling padan…… mengenali mu, satu kenangan yg terindah, mjadi pasangan mu satu yg x dpt dgambarkan…… alangkah bahagia saat itu……

Tahun demi tahun, bagai irama dan lagu….. x dpt dpisahkan….. aku mnyanyi ko main gitar…. begitu la akrabnya kita…. Sepanjang perkenalan kita hidup rasa tenang tanpa ada yg bo menghalang…… pd masa ni…. kau la segalanya……

Walaupun saling cinta mencintai, pelajaran tetap kita utamakan…. Kita sama2 berjaya dalam pelajaran…. kata org, dsebalik kejayaan seorg lelaki ada wanita dsampingnya…… aku kah wanita dsebalik kejayaanmu?????

Kini dialam kerjaya…… kau dan aku sama baru mengenal betapa susahnya mcari duit…. pd ms ni teringatkan ibu bapa yg banyak bjasa…. Betapa susahnya mereka mcari duit utk myara kehidupan kita namun segala pengorbanan mereka tetap kita ingat walau sekecil zarah sekalimu……

Perhubungan kita semakin hari semakin erat….. kita bahagia bsama menjalani kerjaya yg kita bina…. Kau ada aku… dan aku ada kau…. Susah senang kita tanggung bersama….. kau dapat memahamiku, sifat burukku dapat ko terima, memanjakanku juga satu kelebihanmu….. kata dunia, kita tidak dpt dipisahkan lg…..


Hubungan kita drestui….. kita bkahwin…… akad nikah telah kau lafaz….. aku kini milikmu yg sah…. Saat itu aku berjanji akan mjagamu, mjaga maruahmu, mjaga hubungan kita, mencintai selagi hayat dkandung badan…… mungkin ko juga begitu……. Buktinya hanya tuhan saja yg tahu….. semoga kami bahagia….. Amin


Kita bahagia mjalani hidup berumah tangga…… yg kita bina atas dasar cinta & restu……. kau timang aku dgn kasih sygmu…….


Kisahnya belum berakhir disini………


Setelah 2 tahun berkahwin kita dkurniakan 2org anak yg sgt comel….. dan bentuk badanku berubah….. dengan alasan ini kau mula mjauhkan diri dr aku….. satu hari aku ternampak kau dgn seorg wanita lain….. tahukah kau betapa kecewanya aku saat itu…. hanya tuhan yang mgerti, padanya aku berlindung & berserah….. jika dtanya wanita lain….. tiada wanita yg sanggup mengecewakan hati seorg yg bergelar wanita….. ini suratan takdir buat kita aku pasrah…… kami berpisah…….


Kini aku myara anak2ku seorg diri, bkn krj pejabat saja yg aku lakukan….. byk kerja2 sambilan aku lakukan….. utk kami anak beranak…… dmanakah kau ketika aku mcari sesuap nasi utk anak2 kita……

Mungkin dsebabkan krj2 sambilan yg aku buat….. byk membantu utk membentuk semula badanku mjadi kurus….. kurus atau gemuk…. bkn ukuranya…. yg penting hati kita….. aku teringat akan c dia dmanakah dia. kata org lain kpdku, buat apa dingat lelaki yg memusnahkan kehidupanmu….. tp aku bkn org seperti itu…. setelah mjalani proses kecewa…. aku byk belajar sesuatu….. aku seorg wanita yg punya rasa cinta….. cintaku hanya utk dia…. hingga akhir hayat….. adakah kau juga begitu…..

Alhamdulilah murah rezeki…. dgn potongan badanku yg cantik, aku kini mjadi seorg model yg terkenal….. aku x perlu lagi mjalankan kerja2 sambilan, kita aku bahagia tanpa dia…… sehingga la satu hari aku mdapat panggilan telefon dr c dia…… dia meminta maaf atas segala kesalahan lalunya, dia ingin aku kembali kepadanya…..

mungkin takdirku telah tertulis akhirnya aku pergi dlm dakapannya…… sebenarnya aku kurus bkn dsebabkan pengambilan ubat-ubatan atau senaman…. aku sebenarnya menghidapi kanser…….

Disini la berakhirnya ceritera cinta kita…….. aku kini berada di alam lain…… jaga la kedua2 anak kita dgn baik….. semoga hidupmu akan bererti tanpaku disisimu……


pgajarannya dr cerita di atas…. hargai la org yg berada dsekeliling kita, selagi dia masih ada……

No comments:

Post a Comment

Nuffnang

Jom Share BLOG dsini