Nuffnang

Facebook

Pramugari terlampau

Wah tajuk entry kali ni… buat org lain penasaran….. mari kita nyanyi sikit lagu penasaran…. “ jgn coba merayu lagi, tak kan ku ulangi bertemu dgnmu….. manis mulut” opsss terlebih sudah… entah betul ka ni lagu penasaran….. sy pun tak pasti ehehehheh, berbalik kita pd tajuk entry kali ni Pramugari…. Sebenarnya daulu-daulu sy pernah bcita2 mau jadi pramugari, sbb bila tgk pramugari MAS, semua cantik2, tinggi lampai, baju lawa2 yg sendat2 (klu aku jd pramugari mesti aku jg pemakanan, sbb nanti bj x muat susah), kerja keliling dunia wah bestnya (tp aku ni pemabuk, bkn mabuk sbb minum arak, tp mabuk udara & mabuk darat, klu lama2 kat atas awan tu sy pening…ehehhe)… tula cita2 ni tak kesampaian, ada saja halangannya…. ditambah lagi dgn kata2 daddy…. “sapa mau jadi Pramugari, daddy kasi berhenti sekolah sekarang, praktis jak d kedai kopi angkat minuman dgn mgunakan Bahasa English” masa tu aku poyo lg, takut juga sbb daddy mau kasi berhenti sekolah….. tp sekarang aku sedar, ngapa daddy x mau anaknya jd pramugari….. byk keburukannya…. mungkin klu sy jd Pramugari, sy da jd anak derhaka, mungkin juga sy akan jadi yg TERLAMPAU… kan... sy bsyukur dgn pekerjaan sy sekarang ni, alhamdulilah…… sejak pakai uniform ni…. sekali pandang mcm PRAMUGARI…… eheheh, tp sebenarnya sy tak suka pakai uniform tp ini d namakan tuntutan bekerja kan…… bye jumpa lg d entry akan dtg…..



betulkan aku ckp our uniform mcm PRAMUGARI.... ehehhehe

No comments:

Post a Comment

Nuffnang

Jom Share BLOG dsini