Nuffnang

Facebook

Pn Piklen, SAPA yg x pandai guna bhs Melayu??? Kau Ka Aku?

hari ni x tau la mau ckp hari malang ka hari baik.....x tau la pulakkan ujian drnya terima saja la apa mau buat......now sy mau kongsi cerita ni utk semua org, supaya semua org tahu ni semua salah faham bukan salah sy....geramnya....klu pihak management terbaca Blog sy ni pun sy x takut.....sbb sy mau meluahkan apa yg sy rasa. ceritanya bermula disini.....beberapa hari ni Fax mesin di Admin & HR Department rosak....jadi semua Admin & HR guna Fax mesin di ofis kami (LEGAL DEPARTMENT), terlampau byk penggunaan FAX mesin diopis kami..membuatkan....cartridge kami habis...dan dokumen d dlm fax mesin masih ada yg belum keluar lg...jadi kamu tau la kan klu mau kasi keluar tu doc perlukan cartridge...kebetulan BOS sy (Manager Legal) tidak berada dofis utk sign request form...jadi atas nasihat "Second BOS" (Pn.Elinawaty) " p ko minta jak sana d ADMIN, bgtau besok br km hantar tu request form....jadi apa lagi aku ni p la ke ADMIN DEPARTMENT......semua staff admin department satu org pun tiada (x tau la diorg p mana)kecuali Assistant Manager Admin (AMA)jak yg ada (Pn.Piklen Lalung) jadi sy bgtau AMA, kami perlukan cartridge utk fax mesin kami, dia ckp "tiada org"(maksudnya org yg bertugas dbahagian Request Stationery tiada) sy bgtau dia kami betul2 perlu tu cartridge....kamu tgk betul2 ayat yg dia ckp ni "KAMU PAKAI KAMI PUNYA DULU" (pada pemahaman sy dia suruh sy ambil cartridge fax mesin diaorg (sbb mesin ADMIN kan rosak)jadi sy pun ambil la tu cartridge (dr mesin fax ADMIN)......sy pun balik la ke opis & bgtau pd second BOS sy Pn. Elinawaty "bagusnya c Piklen sama aku, siap bg diaorg punya cartridge lg"......masalah FAX pun selesai.....cerita yg paling hangat pulak bermula hari ni sy teringat mau isi "request form" pasal cartridge sbb BOS da ada.....jd sy pun x tau mau request ka atau tidak....jadi untuk mendapatkan kepastian sy tel AMA & tanya dia perlu ka sy request tu cartridge atau just pakai yg dia bg kemarin......AMA ckp "kau ambik cartridge kami"(dengan nada terkejut)....apa lg dia pun memula kan la ceramahnya...mengapa ko ambik kami punya cartridge?????? aku pun terkejut....iiiii kemarin dia suruh ambik hari ni lain pulak......AMA pun marah lalu dia ckp lain kali ko tidak bo ambil cartridge kami....oh patut la kami punya FAX tiada ada terima apa2 hari ni aku tau ba...memang aku x bo ambik tu cartridge, tp da dia yg suruh lagi pun tu mesin FAX Admin kan rosak memang la tiada terima sbb FAX di tempat kami x berhenti2 ni..... jdi sy pun x kisah la just kasi balik & request la yg br utk our department.....dlm perjalanan aku mau kasi balik tu cartridge....kebetulan my BOS ada d ADMIN tgh bincang sesuatu dgn AMA....AMA direct ckp tu my BOS "ko punya dyg ni tidak faham bahasa melayu ka"???? oh my GOD (hanya tuhan jak la tau mcmana rasanya)lepas tu dia ckp aku CURI cartridge Admin bikin panas.....sy pun x tau la apa lg ceritanya sama BOS sy... (klu la ni masuk dalam KPI, mesti KPI ku yg la yg paling rendah d SABAH PORT ni) INI SEMUA SALAH FAHAM....mana la aku tau FAx mesin diaorg da ok.....sbb FAX utk diaorg masi juga ada d fax p Department kami..... tapi kan klu iya pun jgn ko smpi ckp AKU X FAHAM BAHASA MELAYU BA.....kita ni 1MALAYSIA....cuba klu aku ckp ko yg x pandai guna tu bahasa melayu AMCM???? senang2 jak ckp org mcm tu mcm la dia tu betul semua....lagi satu...jgn smpi ko ckp org curi ba.....aku masih mampu lg ba beli tu cartridge......GERAMnya......ni la salahsatu jenis manusia yg dia ingat, dia jak yg betul......AKU MAU DIA PN.PIKLEN & semua STAFF SPSB baca ni BLOG......aku mau semua org tau ni semua BKN SALAH KU....ini cuma salah faham.....dlm hatiku ni panas betul.....aku mau Pn. PIKLEN LALUNG minta maaf sama aku, ckp aku begitu.....(tp kpd sesiapa yg kenal AMA diaorg tau mcmana perangai dia "DIA TAK AKAN MENGALAH") br kemarin aku puji dia baik sama aku.....hari ni & selamanya akan aku ingat apa dia ckp ni......kepada Pn.PIKLEN mula dr hari ni sy tidak mau berurusan dgn KAU lagi....sbb BAHASA MELAYU KO BKN BETUL PUN, CKP ORG......puas hatiku......(kepada sesiapa yg membaca ni BLOG jgn buat spekulasi yg bukan2 atau melibatkan org lain ni just aku & Pn.Piklen sahaja)saya cuma mau bgtau ni SEMUA CUMA SALAH FAHAM......


cartridge, yg terlibat.....



No comments:

Post a Comment

Nuffnang

Jom Share BLOG dsini